Boekverkoop blueprint & Auteurs Actieplan
Jij hebt een boekdroom
Als je het gevoel hebt dat je marketing niet de gewenste resultaten oplevert, als je klaar bent om je verkoop te vergroten en je doelen te realiseren, dan is dit traject voor jou. Dit is geen vage theorie, maar praktische, haalbare stappen die je meteen kunt toepassen.
Jij verdient het om je boek te verkopen en gezien te worden als de auteur die je bent!
Succes boeken met je boek
Je hebt je boek geschreven omdat…
Je met je boek, je verhaal, verschil wil maken voor anderen. Je hoopt dat lezers zich herkennen in jouw personage(s), dat het verhaal hebt ondersteund met de uitdagingen die jij ook hebt ondervonden;
Je hoopt op een bestseller zodat je het boek niet alleen meer oplevert dan het heeft gekost maar dat het ook klanten aantrekt voor je bedrijf of praktijk;
Het schrijven van je boek je naamsbekendheid geeft en ervoor zorgt ervoor dat jij je naam kan vestigen als een auteur. Dit boek is de start van je schrijf carrière;
Je met je boek een ‘legacy’ achterlaat voor volgende generaties. Het schrijven van je boek is jouw manier om in de toekomst te investeren;
Jouw boek je passieproject was; jij hebt ervan genoten en nu wil je dat zoveel mogelijk lezers er ook van genieten;
Het schrijven van het boek voor jou ‘quality me-time’ was. Het gaf je een gevoel van vrijheid; je fantasie de vrije loop laten gaan, reizen zonder uit je stoel te komen, werelden scheppen en je personage avonturen laten beleven die je zelf nooit zou ondernemen;
Een boek schrijven op je bucketlist stond. Je had een verhaal in je dat er gewoon uit moest of het was de ultieme uitdaging voor jezelf en hebt daarmee nieuwe vaardigheden geleerd, ongebruikte talenten ontdekt en bent persoonlijk gegroeid tijdens het schrijfproces.
Jouw grootste frustratie
je krijgt je boek niet verkocht
Wat jouw boekdroom ook is; die is pas vervuld als je boek gekocht en gelezen wordt.
Als je op mijn website terecht bent gekomen en nog steeds leest dan krijg jij je boek niet verkocht.
Als je het gevoel hebt dat je marketing niet de gewenste resultaten oplevert, als je klaar bent om je verkoop te vergroten en je doelen te realiseren, dan is dit traject voor jou. Dit is geen vage theorie, maar praktische, haalbare stappen die je meteen kunt toepassen.
Jij verdient het om je boek te verkopen en gezien te worden als de auteur die je bent!
Voel je je overweldigt door de mogelijkheden onzeker en soms gefrustreerd door het hele marketingproces.
Ben je onzeker over hoe je je boek effectief op de markt brengt.
Je hebt het gevoel dat je iets mist, maar je weet niet precies wat. Je weet dat je kansen laat liggen en je zoekt focus, richting, een plan.
jouw grootste wens
Meer lezers vinden voor je boek
Het kan frustrerend zijn om zoveel tijd en energie in je boekpromotie te steken, zonder de gewenste verkoopresultaten.
Je wilt niet langer twijfelen en experimenteren. Je wil je talenten en vaardigheden inzetten, creativiteit en fantasie gebruiken om meer plezier te ervaren in het verkoopproces.
Je wil je boek verkopen op een manier die voor jou makkelijk, eenvoud en natuurlijk is.
Jij wil je boek succesvol en stressvrij kunnen promoten zodat nieuwe lezers jouw boek vinden.
Zodat je verschil kan maken voor je lezers
Jouw passieproject een succes wordt
Jij je naam kan vestigen als auteur
Jij je legacy kan achterlaten
Meer klanten aantrekt voor je bedrijf of praktijk
meer boeken verkoopt
A written book marketing and promotion plan will give you a blueprint for promoting your book and keep you focused on what’s important.” – Dana Lynn Smith
In dit traject krijg je:
alle kans op succes
Focus en richting: Je leert hoe je marketing effectief aanpakt, met concrete stappen en actiepunten.
Feedback en accountability: Ik ben er om je te helpen reflecteren, bij te sturen en je voortgang te volgen, zodat je altijd weet waar je aan toe bent.
Motivatie en support: Je krijgt de ondersteuning en aanmoediging die je nodig hebt om niet op te geven.
Op maat gemaakte creatieve oplossingen: Geen standaard advies, maar strategieën die specifiek voor jouw boek werken.
Meer zelfvertrouwen: Samen werken we aan je persoonlijke groei, zodat je als auteur en merketeer sterker in je schoenen staat.
Je gaat ook meteen zelf aan de slag met het auteur actieplan en door de implementatie ga je ook meteen resultaten zien.
Samen komen we tot een op-maat-gemaakte blueprint en een concreet en praktisch actieplan waarmee je direct aan de slag kunt. Geen giswerk meer, maar heldere, gerichte acties die je verkoop echt gaan stimuleren zodat jij jouw boekdroom waar kan maken.
Brabantse gezelligheid krijg je erbij cadeau!
Hoe ziet het traject eruit:
In zes sessies, van een uur online, doorlopen we alle basiselementen van je boekmarketing:
Je Boek – We zorgen ervoor dat je boek de juiste positionering en focus krijgt voor de juiste doelgroep.
Persoonlijk Leiderschap – Als auteur ben jij het gezicht van je boek. We werken aan je leiderschap om je doelen met vertrouwen na te streven.
Sales Mindset – We ontwikkelen een krachtige mindset die je helpt om jezelf en je boek effectief te verkopen zonder twijfels.
Lezerspubliek – We definiëren je ideale lezers en leren hoe je ze effectief bereikt.
Lezersbeleving – Hoe kan jouw boek een impact maken op je lezers? We zorgen ervoor dat je boekervaring aantrekkelijk en onvergetelijk is.
Auteursmerk – Jij bent het merk! We bouwen samen aan jouw merk als auteur, zodat je opvalt en autoriteit opbouwt.
Auteursplatform – We creëren een platform waar je boek zichtbaar wordt en je een loyale lezersgroep opbouwt.
Met gerichte boekmarketing bereik je meer
Wat doe jij om jouw boek te positioneren, te lanceren en onder de aandacht te krijgen van de ideale lezer? Steek jij serieus tijd, energie en geld in je boekpromotie? Als jij dat niet doet, mag je ook niet verwachten dat lezers tijd en geld investeren in je boek.
Begin NU met de promotie van je boek om straks lezers te hebben.
Niet onbelangrijk:
Wat levert het je op?
Je boekmarketingreis wordt helder en overzichtelijk. Je weet wat je wanneer je wat moet doen om je boek te promoten
Alles wordt op een no-nonsense manier uitgelegd. Door de kennis die je opdoet verdwijnt je twijfel en voel je je niet langer overweldigd
Door het marketingplan te volgen bespaar je geld en voorkom je verkeerde investeringen
Je krijgt het vertrouwen in jezelf om je boek te promoten en je boek te verkopen zonder te roepen: ’Koop mijn boek!
Je kunt meteen van start met de voor jouw boek ideale boekmarketingstrategie
Book marketing should be a planned process, an art if you will. – Heather Hart
Boekverkoop Blueprint & Auteur actieplan
Wat klanten zeggen
Helga is een ware ideeënmachine. Even was ik bang dat mijn lijstjes met actiepunten nog langer zouden worden, echter houdt Helga altijd mijn doel voor ogen en spiegelt dit continue, totdat het kwartje valt. Dit doet ze op zo’n enthousiaste manier dat het voelt alsof ze mijn persoonlijke cheerleader is. Door goed te luisteren weet ze precies de vinger op de zwakke plekken in mijn marketing te leggen. Helga maakt marketing makkelijk! Met resultaat: want de gesprekken met Helga zorgen ervoor dat ik nu niet meer achter de feiten aan loop en het overzicht heb waarnaar ik verlangde. En niet onbelangrijk: ik verkoop veel meer boeken!
Marleen Hartog
Ik beveel Helga alleen al aan omdat ze als geen ander out of the box kan denken. De vragen die ze stelt, laten je nadenken over jezelf, marketing en op heel ander level dan je van jezelf gewend bent.
Een van de belangrijkste inzichten die ze me heeft gegeven is om niet al te moeilijk te denken en bijvoorbeeld content voor meerdere doeleinden tegelijk te gebruiken. Helga is van de eenvoud en geeft waardevolle tips om je in te laten zien dat je niet moeilijk hoeft te denken. Of het nou over marketing gaat of over iets inhoudelijks, ze combineert het gewoon en voilà, daar is weer een idee. Ze legt linkjes die ik zelf niet zo snel zie of bedenk. Ze schudt ze zo uit haar mouw, dus zorg maar dat je pen en papier bij de hand hebt als je haar spreekt. Ze is een ware ideeënfontein.
Lydia Weenk
Met het marketingplan voor het boek, ‘de Bosbloem’ heeft Helga mij geholpen met het opzetten van een traject vol ideeën zodat ik mijn overleden broer, Gijs van den Elshout, een podium kan geven. Dankzij de inzet van Helga zijn veel boeken en schilderijen verkocht. Een samenwerking met Helga is inspirerend en ze bruist van de ideeën. Het bijzondere van haar is, ook al is de opdracht afgerond, dat ze je blijft ondersteunen met nieuwe inzichten. Als schrijver kan je geen beter maatje krijgen in de persoon van Helga. Ze is loyaal en creatief.
Betty Jansen
A written book marketing and promotion plan will give you a blueprint for promoting your book and keep you focused on what’s important.” – Dana Lynn Smith
Boekverkoop blueprint & Auteur actieplan
Veel gestelde vragen
V:Ik ben net begonnen met schrijven moet ik mijn boek al gaan promoten?
A: Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het promoten van je boek. Het kost tijd voordat potentiële lezers je leren kennen en je genoeg vertrouwen om je boek te kopen. Als je nu begint met je boekmarketing heb je straks, als je boek uitkomt, lezers.
V: Ik heb een paar boeken uitgebracht en ook echt wel wat verkocht, is dit geschikt voor mij?
A: Ja, zeker! Als je al boeken verkocht hebt, weet je dat er een markt voor je boeken is en dat je kunt verkopen. Wil je weten welke strategieën je nog meer kunt inzetten of wat je kunt optimaliseren om nog meer boeken te verkopen dan is het boekmarketingplan ook iets voor jou.
V: Ik heb een boek op de markt gebracht via een reguliere uitgever is het zinvol om zelf mijn boek te promoten?
A: Meer en meer uitgevers verwachten van hun schrijvers dat ze zelf ook hun boek promoten. Daarbij is jouw boek maar een onderdeel van de collectie en niet al de marketing inspanningen gaan naar jouw boek. Hoe meer je zelf kunt doen om je boek onder de aandacht te brengen hoe beter.
V. Is dit boekmarketing plan voor fictie- of non-fictieboeken?
A. Het boekmarketing plan wordt op maat gemaakt voor jou en je boek. Ondanks de verschillen tussen fictie en non-fictie boeken zijn er marketing principes die door alle succesvolle auteurs worden ingezet, ongeacht waar ze wonen, wie hun lezerspubliek is of in welk genre ze schrijven. De marketing technieken die je aangereikt krijgt kunnen de verkoop van fictie- en non-ficite boeken maximaliseren.
V: Ik schrijf in een genre dat niet populair is, is het wel de moeite waard om mijn boek te promoten?
A: Voor ieder boek is een markt, hoe groot of klein ook. Als lezers in je niche niet weten dat je boek bestaat dan zullen ze het ook niet kopen. Het is dus zeker de moeite waard om je boek zichtbaar te maken aan jouw ideale lezer.
V. Ik ben een schrijver geen marketeer, hoeveel tijd gaat dit me kosten?
A: Dit is geheel afhankelijk van de schrijver en doelen. In je boekmarketingplan nemen we alleen strategieën op die die het hoogste rendement opleveren voor de tijd die je beschikbaar hebt. Als richtlijn kun je rekening houden met minimaal 2 uur per week.
V: Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie van mijn boekmarketing?
A: Dat is aan jou en je motivatie en hoeveel tijd, geld en energie je in je boekpromotie wilt steken. Er zijn acties waarbij je enkele dagen na het implementeren al resultaat ziet. Zo snel kan het gaan!
Jouw investering
€ 850,-
Ik snap het: een goede beslissing
begint met een goed gesprek.
Daarom plan ik graag een afspraak
met je in.
Geen verplichtingen, geen kleine
lettertjes – gewoon even samen
sparren over wat jij nodig hebt en hoe ik je kan helpen.
Boek eerst een afspraak in mijn agenda
Klik op de knop hieronder en kies een moment dat jou uitkomt.
Let’s talk! Is dit de eerste stap van onze samenwerking?