Helga aerssens

Sales & Marketing expert, Coach, Schrijver

Hi,

Ik schrijf, net als jij.

Het verschil tussen jou en mij?

Jouw boek is uit, gepubliceerd, je hebt het in handen. Gefeliciteerd!

Mijn boek(en)? 

Die staan nog op mijn laptop. Ik schrijf al jaren aan verschillende manuscripten en heb nog steeds geen boek. Een van mijn verhalen is gepubliceerd in de verhalenbundel die we met de schrijfclub hebben uitgebracht. Dus ik heb een boek met mijn naam op de omslag. Jippie! Ik kan me helemaal voorstellen hoe het is om een boek te hebben waar alleen je eigen naam op staat als auteur.

Ik ben een echte doorzetter en een tikkeltje eigenwijs. Ik heb er dus vertrouwen in dat mijn boek er wel gaat komen.

In de ogen van sommige ben ik een workaholic maar ik werk gedreven, enthousiast en vol overgave dagelijks met schrijvers omdat ik daar energie van krijg.

 

Wat je nog niet weet van mij…

 

Mark (mijn partner) en ik zijn al bijna 30 jaar samen. We hebben elkaar ontmoet in Londen, waar ik meer dan zeven jaar gewoond en gewerkt heb. Thuis spreken we nog steeds Engels. Hence the English language on the site.

Ik ben dol op mijn neef en nichtjes. Ik ben de (te) gekke tante bij wie alles mag. Ik hou van gezelligheid en kan overal een feestje van maken.

Mijn vlieguren in sales & marketing heb gemaakt voor 5* Internationale hotelketens. Ik heb de wereld mogen zien, cultuur kunnen snuiven en de meest fantastische mensen ontmoet. Ik voel me een wereldburger maar…

Het liefst zou ik in een vrijstaand ‘tiny’ house wonen in het groen. Je weet wel, zo’n huisje waar je echt het kluizenaars bestaan van een schrijver kan omarmen. Wel met een werkruimte waar ik andere schrijvers kan ontvangen voor workshops en coachsessies, want als ik de gelukkige ben om zo te mogen wonen, wil ik graag delen in dat geluk.

Mijn levensmotto is: ‘Doe meer waar je blij van wordt’. Hang zelf de slingers op en ontkurk de bubbels. Geniet van het leven en vier het groots.

 

van Schrijfbuddy naar Marketing Buddy

Het begon met mijn schrijfbuddy’s bij de schrijfclub, het viel me op dat voor hen het verkopen van hun boek moeilijk, lastig en soms zelfs eng is. Al snel werd mijn hulp ingeschakeld.

Het bleek een gouden combinatie te zijn: mijn meer dan 20 jaar ervaring in sales & marketing, mijn liefde voor schrijven en boeken, en mijn talent om feilloos verbeteringsmogelijkheden op te sporen.

Als gekwalificeerde life-coach kan ik niet alleen meekijken naar je marketing maar ook je persoonlijke ontwikkeling. Want, geloof me, innerlijk gebeurt er van alles met jou als jij je boek gaat verkopen.

Daarbij heb ik ook nog een popcornhoofd en ben ik ware ideeënfontein. Ik heb te veel ideeën om zelf uit te voeren, ik deel ze daarom graag met jou zodat jij je boek gemakkelijk kunt verkopen op een manier die wél goed voelt.

Jij bent auteur

Je hebt het boek geschreven omdat je je verhaal wilt delen, je wilt dat het gelezen wordt, toch?

Jij hebt alle ins- en outs- over je boek, de kennis over het onderwerp, je hebt maanden opgetrokken met de personages. Jij weet voor wie je het boek geschreven hebt en welke lezer, tussen de regels door ook de diepere lagen van je verhaal kan waarderen.

Jij bent een schrijver, kan schrijven en hebt alle schrijftechnieken onder de knie. Jij hebt alles in je om je boek te verkopen. Wat er ontbreekt is overzicht, structuur, een plan.

Jij bent van nature een storyteller en een goed verhaal trekt de aandacht. Als jij vanuit innerlijke overtuiging en met enthousiasme je verhaal deelt, werkt dit aanstekelijk. Daarom geloof ik ook dat niemand jouw boek beter kan verkopen dan jijzelf.

Maar jij weet niet waar je moet beginnen, of je hebt al van alles geprobeerd maar het gewenste resultaat blijft uit.

ik ben je BFF
(bookmarketing friend forever)

Het boek waar je maanden, soms jaren aan geschreven hebt wordt niet gelezen. Als fellow-writer weet ik hoeveel van je tijd, aandacht en energie er in je boek zit.

Ik vind het zo jammer dat je boek onontdekt blijft daarom help ik je graag want ik gun jouw boek lezers & ik gun lezers jouw boek!

Ik je kan helpen om boeiende verhaallijn aan te brengen in je marketing. Samen kijken we hoe jij je boek op een voor jouw natuurlijke manier kunt neerzetten zodat lezers jouw boek gaan vinden en jij niet langer hoeft te leuren, sleuren of schreeuwen om je boek te verkopen.

Samen gaan we op zoek naar de talenten en vaardigheden die jij kan inzetten om je moeiteloos te verkopen want die zijn het uitgangspunt van de boekmarketingstrategie en het actieplan waarmee jij je boek moeiteloos bij je lezers krijgt.

We maken een plan waarmee alle marketing-inspanningen die doet je dichter bij je doel zullen brengen zodat je meer tijd hebt om te doen wat je echt leuk vindt; je volgende bestseller schrijven.

 

Is dit voor jou?
Laten we bellen, dan weet je meteen wat ik voor je kan betekenen.