Jouw boek verdient meer lezers
Je hebt niet voor niets een boek geschreven.
Misschien heb je al wat exemplaren verkocht aan familie en vrienden, maar merk je dat het lastig is om nieuwe lezers te bereiken. Je hebt al van alles geprobeerd — social media, blogs, boekpresentaties — en toch blijft het gevoel hangen dat er meer mogelijk is.
Je wilt dat jouw boek gelezen wordt, dat het levens raakt en een succes wordt. Maar hoe pak je dat aan?
- Hoe vind ik nieuwe lezers voor mijn boek?
- Hoe verkoop ik meer boeken zonder te pushen?
- Wat werkt echt voor mijn zelf uitgegeven boek?
Schrijven is één ding, je boek verkopen is iets anders
De emotionele achtbaan van het schrijfproces herhaalt zich zodra je aan marketing begint.
De ene dag voelt het alsof je alles aankunt, de volgende dag twijfel je of iemand überhaupt zit te wachten op jouw boek.
Veel schrijvers vinden verkopen ongemakkelijk. Het voelt snel als leuren of schreeuwen: “Koop mijn boek!”
Maar dat hoeft niet zo te zijn.
Boekmarketing mag juist licht, creatief en speels zijn.
Je hoeft geen marketeer te worden — je mag gewoon schrijver blijven, maar dan eentje die weet hoe hij zijn verhaal deelt.
Wat je onbewust tegenhoudt bij boekverkoop
Laten we de zes grootste blokkades bij boekmarketing eens onder de loep nemen:
- Te veel tegelijk doen
Je probeert overal aanwezig te zijn en verliest de focus. Je energie raakt versnipperd. - Perfectionisme
Je berichten moeten “perfect” zijn, waardoor je nauwelijks iets deelt. - Je houdt jezelf klein
Twijfel en zelfkritiek saboteren je zichtbaarheid. - De shiny object-valkuil
Je springt van het ene idee naar het andere — telkens op zoek naar dé magische doorbraak. - Vastzitten in theorie
Je hebt kennis genoeg, maar de stap naar actie blijft spannend. - Marketing geen prioriteit geven
Tussen werk, gezin en schrijven schiet promotie er vaak bij in.
👉 Herken je jezelf hierin? Goed nieuws: bewustwording is het halve werk.
Boekmarketing houdt je een spiegel voor
Net als schrijven laat marketing je zien wie je bent.
Het vraagt om nieuwsgierigheid, lef en de wil om te experimenteren.
Laat het oordeel los, wees speels en gebruik je creativiteit — die is je grootste kracht als schrijver.
Wanneer je die fantasie inzet in je promotie, wordt boekmarketing leuk.
Dan voelt verkopen niet langer als trekken en sleuren, maar als spelen met verhalen.
Laat alle regels los
Na jaren in sales & marketing voor hotelketens dacht ik: dat marketingstuk heb ik wel in de vingers.
Tot ik begon met Succes Boeken met je Boek — en ineens mezelf moest verkopen. Ai.
Pas toen ik alle marketingregels losliet en mijn eigen aanpak koos, begon het te stromen.
Dat gun ik jou ook.
Jouw Boek, jouw boekmarketing, jouw regels.
Van je boekmarketing een feestje maken 🎂
Ik ontwikkelde mijn eigen framework. As je van je boekmarketing een feestje wilt maken, heb je daar het volgende voor nodig.
- Jij bent het feestvarken — de schrijver en heldin van je verhaal.
- Je boek is het cadeau – het. perfecte cadeau om te geven en te krijgen
- Je lezers zijn de gasten – wie wil je op jouw VIP lijst voor je feest.
- Je platform is je podium – de locatie waar alles gebeurt.
- En jouw boodschap is de uitnodiging – is de muziek die uitnodigend klinkt en de de toon zet voor je feestje.
- De slingers zorgen voor de aankleding en de beleving.
- En natuurlijk mag de taart niet ontbreken – je hebt een recept nodig om de taart te maken net zoals je een stappenplan nodig hebt om je strategie uit te voeren.
Hoe meer fantasie en plezier je in de voorbereiding stopt, hoe leuker het wordt — voor jou én je lezers.
Doe mee aan de Feestdagen Boek-Verkoop-Boost
Acht weken lang: tools, templates, tactics, training en transformatie. Maak je boekmarketing simpel, concreet en leuk.
Breng focus aan, maak een plan dat past bij jouw energie, en ervaar hoe jij meer boeken verkoopt tijdens de feestdagen.
We creëren de juiste omstandigheden om zichtbaar te zijn, zonder stress of druk.
En ja — ook je innerlijke criticus komt voorbij, maar die zetten we niet op het podium.
Start: maandag 3 november
Aanmelden om mee te doen kan hier


0 reacties