Boekverkoop Breakthrough

Waarom verkoopt mijn boek niet?

Dat kan ik je vertellen. Inmiddels heb ik door het begeleiden van schrijvers goed zicht op de veelvoorkomende valkuilen. Ongetwijfeld zijn ze voor jou niet van toepassing, maar lees ze toch maar even door…

Tijdgebrek - Je hebt dat boek geschreven, maar nu moet je het ook verkopen. Dat komt er nog eens bij. Je beschikbare tijd, naast gezin, werk, familie, vrienden en andere hobby’s, is al zo beperkt… Ontwikkel een marketingroutine, net zoals je een schrijfroutine hebt. Beter nog, koppel je marketingtijd aan je schrijftijd want van je schrijftijd maak je prioriteit.t meer waar je moet beginnen.

Verkoopweerstand - Marketing voelt als tanden trekken zonder verdoving. Waar je tijdens het schrijven in een flow zat, voelt content creëren als ploeteren in modder. Lezers merken dat. Pro-tip: maak marketing leuk! Denk aan verhalen delen in plaats van verkopen.

Social media stress - Elke dag bedenken wat je moet posten, foto’s maken, video’s bewerken… Het voelt als een fulltimebaan. En wat levert het op? Vaak te weinig. Ben actief op social media op jouw voorwaarden: plan vooruit, automatiseer, en stop met jezelf gek maken.

Waardeloze content maken (oeps!) - Wat schrijf je om de aandacht te grijpen? Geen idee? Dat is een probleem. Random posts werken niet. Denk na over wat je lezers willen weten of voelen. En nee, dat is niet 'Kijk, mijn boek!'

De verkeerde dingen doen - Je kijkt om je heen, ziet wat anderen doen. Je laat je inspireren of gaat onbewust kopiëren zonder te weten waarom zij doen wat ze doen. En dan vraag je jezelf wanhopig af waarom het voor jou niet werkt. Niet slim. Vraag jezelf af: Wat wil ik? Werkt dit voor mij? Nee? Skip het.

Onzekerheid en zelftwijfel - De marketing van je boek is nieuw en je gaat (ver) buiten je comfortzone, het is spannend. Je bent bang fouten te maken in je marketing, je kan tenslotte maar een keer een goede eerste indruk maken. Je innerlijke criticus heeft daar ook een mening over. Spoiler alert: Zelftwijfel is geen strategie. Werk aan je zelfvertrouwen en ga je boek promoten op een manier zodat jij er blij van wordt.

Er zijn nog veel meer andere valkuilen maar dit lijkt me  wel even genoeg…

Waar je ook tegenaanloopt, overal is een oplossing voor. Met een wat hulp, een goed plan en een beetje lef kom je een heel eind.

‘The more you feel like giving up, the closer you are to a breakthrough.’ – Bryan Hutchinson

Wacht niet langer op jouw

Boekverkoop Breaktrough

Wat kun je verwachten?

Eenvoud en richting: Geen eindeloze lijst van dingen die je ‘moet’ doen. Jij bepaalt wat wel en wat niet bij je past, zodat je niet in de chaos van marketingkeuzes verdwaalt.

Persoonlijke strategie: Jij werkt een marketingstrategie uit die afgestemd is op jouw boek, genre én lezers. Het is maatwerk dat jou verder helpt.

Stap-voor-stap begeleiding: We doorlopen samen de eerste kleine stappen die je meteen kunt zetten om je boek zichtbaar te maken. Jij hebt direct houvast en weet precies waar je als eerste mee kunt beginnen.

Motivatie & inspiratie: Na afloop zal jij enthousiast en vol zelfvertrouwen, je boek te delen met de wereld!

‘Almost every significant breakthrough is the result of a courageous break with traditional ways of thinking.’ – Stephen Covey

 

Je hebt je boek niet voor niets geschreven

Je wil dat je boek gelezen wordt

In één dag(deel) gaan we samen aan de slag om jouw marketing voor je boek te stroomlijnen. Deze praktische workshop biedt jou inspiratie, motivatie en overzicht en focus, zodat je met een duidelijk plan en concrete stappen vooruit kunt. Jij krijgt een op maat gemaakt advies en een gepersonaliseerde marketingstrategie die niet alleen bij jouw boek en genre past, maar ook bij jou als schrijver. 

 Jij weet, na afloop, precies wat je wel en zeker niet meer gaat doen, en hebt tijdens de workshop de eerste stappen naar meer zichtbaarheid al gezet.

Dit kan 1:1 live of online

Wil je liever samen met een aantal schrijfbuddies deze workshop volgen, dan kan dat ook. Let wel, groepsessies zijn altijd live.

Of je nu een kickstart nodig hebt, verdieping zoekt of wil opschalen het is allemaal mogelijk. Graag bespreek ik met jou je wensen zodat ik de workshop helemaal op maat kan afstemmen en al je vragen en uitdagingen aan bod komen.

Prijzen vanaf: 550,- Euro

 

Neem contact op
dan kijken we hoe ik jou het beste kan ondersteunen

boekverkoop boost

Wat klanten zeggen

‘Met jouw e-mail tip ben ik aan de slag gegaan en een dag later heb ik al 50 adressen op mijn lijst.’

Sandra Boers 

‘De kritische vragen zetten mij aan tot denken over de keuzes die je kan maken. Bedankt voor je heldere advies’

Brastiaan Bronkhorst

‘Je haalde direct mijn grootste uitdaging naar boven. Dank daarvoor!’

Irene van Gent

       Persoonlijk en uniek voor jou

 

Succes

Wat betekent succesvol zijn met je boek voor jou?  Wat is het resultaat dat jij wilt behalen met je boek. Jouw doel is het uitgangspunt van je boek marketingstrategie. Het succes van jouw boek is mijn drijfveer.   

ervaring

Met mijn meer dan 25+ jaar ervaring in Sales & Marketing kan ik je leren je boek te verkopen zonder  dat jij je voelt als een opdringerige verkoper.                    Je gaat het zelf doen en voor je het weet heb je ervaring en  ben je marketeer. 

inspiratie

Alle kennis die ik heb opgedaan door het volgen van summits, webinars, lezen van boeken en begeleiden van schrijvers zorgt voor een eindeloze stroom aan originele ideeen die ik graag met je deel voor de promotie van jouw boek. 

structuur

Een plan van aanpak dat ervoor zorgt dat jij ervoor zorft dat je confettimarketing verandert in een stragie zodat jij jouw boek op jouw unieke wijze, slimmer, sneller en beter kunt promoten.   

motivatie

De promotie van je boek kost tijd en energie, als je motivatie daalt dan ben ik ben ik er voor je, ik juich jou toe, ik moedig je aan.      Ik ben je persoonlijke cheerleader.

groots dromen

ij hebt een boekdroom. Ik help je graag je droom waar te maken zodat jij met je boek succesvol kan zijn. 

Ik gun jouw boek lezers en ik gun lezers jouw boek