Plan je eigen succes.

Heb jij een plan voor je boekpromotie of voer jij willekeurig acties uit in de hoop dat ze iets opleveren? Als die losse flodders dan ook nog regelmatig een verkoop opleveren dan kun je dat ook een strategie noemen. Of het de meest efficiënte manier is…

Wil jij alleen maar acties uitzetten die je zullen helpen je je doel te bereiken? Wil jij dat prioriteiten en specifieke actiepunten duidelijk worden en je weet wat er moet gebeuren en wanneer zodat je met meer vertrouwen je boek kunt promoten? 

Plan je eigen succes.

Heb jij een plan voor je boekpromotie of voer jij willekeurig acties uit in de hoop dat ze iets opleveren? Als die losse flodders dan ook nog regelmatig een verkoop opleveren dan kun je dat ook een strategie noemen. Of het de meest efficiënte manier is…

Wil jij alleen maar acties uitzetten die je zullen helpen je je doel te bereiken? Wil jij dat prioriteiten en specifieke actiepunten duidelijk worden en je weet wat er moet gebeuren en wanneer zodat je met meer vertrouwen je boek kunt promoten?

Herken je dit?

Je hebt een website, schrijft regelmatig een blog, je plaats bijna dagelijks berichten op sociale media, maar het levert niet het gewenste resultaat op. Je struint het internet af naar andere mogelijkheden om je boek te promoten, je leest boeken over boekpromotie en je volgt webinars op zoek naar nieuwe ideeën die wel werken. Je probeert een aantal van de talloze marketingstrategieën en -tactieken die je kunt implementeren om je boek te promoten, het is verwarrend en het is overweldigend en niets lijkt te werken.

 

Hoe zou het als:

Zelf niet langer je op zoek hoeft naar alle kennis, achtergrondinformatie en mogelijkheden.

Als je niet langer als je tijd en energie verspilt aan in ‘losse flodder’ acties die af en toe iets opleveren.

Jij een boekmarketingplan zou hebben, met op je doelen afgestemde activiteiten, waardoor je lezers jou weten te vinden.

“Without an effective marketing plan, you might end up wasting a lot of time, money and effort in a frenzied, unorganized attempt to sell books.” – WordClay.com

 

BOEKPROMOTIE PLANNER

Met de Boekpromotie Planner maak je stap voor stap je eigen boekmarketingplan.

Z

Je krijgt meer inzicht in de markt en wat jou en je boek uniek maakt.

Z

Je komt erachter wie je ideale lezer is en waar die kunt vinden.

Z

Je krijgt inzichten in hoe je beter zichtbaar wordt voor je lezerspubliek zodat jij door hén gevonden wordt.

Z

Je leert hoe je je ideale lezer kunt bereiken tijdens de verschillende fases van de klantreis.

Z

Je kiest welke online-kanalen je gaat inzetten en ook welke niet.

Z

Je bepaalt je auteursmerk en leert hoe je dat kunt overbrengen.

Z

Je creëert je eigen content kalender zodat je niet meer elke hoeft na te denken over wat je nu weer op sociale media moet plaatsen.

Z

Je maakt een planning waardoor marketing een vast onderdeel wordt van je werkroutine.

Z

Je kunt je boek verkopen zonder te leuren en te roepen: ’Koop mijn boek!

“A written book marketing and promotion plan will give you a blueprint for promoting your book and keep you focused on what’s important.” – Dana Lynn Smith

Bepaal zelf je pad naar verkoopsucces

Wat krijg je: 

Deze planner, met meer dan 100 pagina’s, zal je inspireren een plan te maken om je boek te promoten en je naamsbekendheid als auteur te vergroten.

Het is een alles-in-één hulpmiddel voor schrijvers om meer grip te krijgen op de promotie van hun boek. Aan de hand van vragen kom je tot inzichten, kun je keuzes maken, doelen stellen en plannen.

 

Get clear 

Je moet weten waar je heen gaat om het beste pad te vinden om bij je eindbestemming te komen.

Bepaal je doel, je lezerspubliek en je ideale lezer.

 

Get visible

Je kunt geen succes zijn als je een geheim bent. Hoe ga je jezelf en je boek in de spotlight plaatsen? Hier ga je bepalen wat voor jou het beste werkt. Welke kanalen jij kunt inzetten om jouw boek te promoten. 

 

Get planning

Bepaal jouw strategie om je doel te bereiken. Met maandelijkse en wekelijkse kalenders en ‘to-do’ lijsten verdeel je doelen in hapklare en haalbare stappen, plan je taken en creëer je je actieplan. 

 

Get results

Leveren al je inspanningen en investeringen ook het gewenste resultaat op. Meten is weten. Hier kun je alles bijhouden je maandelijkse uitgaven en inkomsten, de resultaten van je acties en de groei van jezelf. 

De planner is een .pdf, je kunt je favoriete pagina’s zo vaak printen als je wilt, zonder extra kosten. Je kunt de volgorde aanpassen naar jouw wensen. Er is ruimte voor notities, to-do lijstjes, krabbels en doodles. Door je boekmarketingreis bij te houden in een planner heb je een goed overzicht van waar je staat en wat je nog moet doen. In dit werkboek kun je al je ideeën, ervaringen en inzichten vastleggen. Je kunt alles plannen, aanpassen en afvinken. Het is een geweldige manier je ontwikkeling en transformatie te zien. 

Wil jij een boekmarketingstrategie ontwikkelen die voor je werkt: 24/7, 365 dagen per jaar ook als jij slaapt of schrijft? 

Bestel dan deze Boekpromotie Planner.

Veel gestelde vragen 

V: Kan ik ook met deze Boekpromotie Planner starten als ik hier helemaal geen sales of marketingervaring heb?

A: Ja, dat kan zeker. Door het beantwoorden van de vragen kom je direct tot nuttige inzichten en krijg je duidelijkheid. Gaandeweg doe je kennis op en door die toe te passen krijg je ervaring. Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, neem dan contact met me op en dan help ik je verder.  

 

V: Ik heb promoot mijn boeken al, en dat gaat redelijk succesvol, is de Boekpromotie Planner geschikt voor mij?

A: Als je nog geen duidelijk plan van aanpak hebt voor je boekpromotie, dan is de Boekpromotie Planner zeker iets voor jou. Als je twijfelt stuur me dan een email of bel me dan kunnen we samen kijken of de Boekpromotie Planner van toegevoegde waarde is voor je.

 

V: Zijn er kosten naast de aanschaf van de Boekpromotie Planner?

A: De kosten van je boekpromotie zijn geheel afhankelijk van de gekozen strategie. De promotie van je boek kost niet altijd geld omdat je veel acties zelf kunt uitvoeren: bloggen en posten op sociale media bijvoorbeeld. Het plaatsen van advertenties, het hosten van een website vereisen wel een investering. 

 

V: Hoeveel tijd kost het om een boekmarketingplan te maken? 

A: De meeste schrijvers gebruiken de planner dagelijks. In eerste instantie om de vragen te doorlopen. Als je de vragen kort en bondig beantwoord schept dit niet alleen duidelijkheid maar bespaart het je ook tijd. Een aantal onderdelen zullen onderzoek vereisen, hier gaat meer tijd inzitten. Het bepalen van je strategie hoeft niet lang te duren mits je het grotere geheel kunt zien en beslissingen kunt maken. Een marketingplan is een dynamisch document dat regelmatig wijzigingen ondergaat en dus nooit echt af. Een eerste opzet is een tijdsinvestering van 2-3 dagen, waar je de rest van je boekpromotie plezier van hebt.

 

V: Wat als ik vastloop bij het opstellen van mijn boekmarketingplan? 

A: Geen probleem, dan neem je contact met mij op en help ik je verder.

 

V: Kan ik deze Boekpromotie Planner ook online invullen? 

A: Helaas, op dit moment nog niet. Mocht je bomen willen besparen en de meer dan 100 pagina’s niet willen printen dan kun je ervoor kiezen om de vragen in een apart document te beantwoorden of een notitieboekje te gebruiken.

V. Is de Boekpromotie Planner voor fictie- of non-fictieboeken?

A. Ondanks de verschillen tussen fictie en non-fictie boeken zijn de marketingtechnieken in de Boekpromotie Planner zijn toepasbaas voor zowel fictie als non-fictie boeken.

Jouw investering

27,-

P.S. Op dit moment ligt de Boekpromotie Planner bij de vormgever. Wil jij op de hoogte blijven en een e-mail ontvangen zodra deze beschikbaar is laat dan je e-mailadres achter. 

“Without an effective marketing plan, you might end up wasting a lot of time, money and effort in a frenzied, unorganized attempt to sell books.” – WordClay.com