Het is 8 november – dag 8. Welkom bij NaNoWriMo – de geheime podcast van Succes boeken met je boek waarin ik in 20 dagen mijn boek over boekmarketing inspreek. In deze aflevering gaan we het hebben over de lezersbeleving 1 van de 8 taartpunten van je marketingtaart. Hoe groot je dit taartpunt afsnijdt is afhankelijk van waar je nu staat op dit vlak. Misschien is een klein stuk genoeg omdat je het al toepast maar je toch even wil proeven of het op smaak is. Het kan ook zijn dat juiste een groot stuk afsnijdt omdat je je niet gerealiseerd hebt hoeveel invloed dit heeft op de beleving van jouw lezer.
Als je een taart bakt die niet helemaal naar verwachting uit de oven komt. Er niet uitziet en smaakt zoals gehoopt dan is de ervaring van een taartje eten toch anders dan als je een fantastisch uitziend stuk taart op je gebaksbordje hebt, dat heerlijk ruikt, een kleurrijk servetje en een lekkere kop koffie. Die beleving is heel anders. En daar gaat het vandaag over; lezersbeleving.
De taartpunt staat al klaar. Luister je mee?